Friday, June 12, 2015

قاسم سليماني كيست؟ (قسمت دوم)



قاسم سليماني، در سمت فرماندهي نيروي قدس:
بعد از خاتمه جنگ ايران و عراق، قاسم سليماني به سمت فرماندهي ارشد نظامي سپاه پاسداران در منطقهٌ جنوب شرق ايران (شامل استانهاي كرمان، سيستان و بلوچستان و هرمزگان) منصوب گرديد. وي به مدت 8 سال در اين سمت قرار داشت و در اواسط اسفند ماه 1376 تعداد زيادي از فرماندهان قديمي سپاه پاسداران از جمله محسن رضايي فرمانده كل سپاه و احمد وحيدي فرمانده وقت نيروي قدس و 12 سرتيپ پاسدار ديگر نيز از فرماندهي سپاه كناره گيري نموند. در همين زمان بود كه  قاسم سليماني بجاي احمد وحيدي، فرماندهي نيروي قدس سپاه پاسداران را بر عهده گرفت.
در اين دوران كه مقارن با رياست جمهوري خاتمي بود، قاسم سليماني فعاليتهاي نيروي قدس سپاه پاسداران را با حداكثر مخفي كاري و براي ايجاد زيرساخت هاي استراتژيكي نظام گسترش داد
.
كمتر از يكسال بعد از فرماندهي او بر نيروي قدس سپاه پاسداران بود كه انفجارهاي عظيم در كنيا و تانزانيا صورت گرفت و صدها كشته و مجروح بر جاي گذاشت. رفسنجاني در يك سخنراني رسمي نماز جمعه از اين انفجارها حمايت كرد.
قاسم سليماني فرماندهي كليه فعاليت هاي نيروي قدس در سراسر كشورهاي همسايه ايران و ساير كشورهاي خاورميانه تا شرق دور و كشورهاي آسيايي، افريقا و حتي در اروپا و امريكاي شمالي، مركزي و جنوبي را بر عهده دارد.
در دوران فرماندهي وي در نيروي قدس، تشكيلات تروريستي در كشورهاي آمريكايي لاتين، بوسني و هرزه گوين،حاشيه خليج فارس، فلسطين، افغانستان، تركمنستان، قزاقستان، تاجيكستان، ساير جمهوري هاي مسلمان نشين شوروي سابق، تركيه و عراق، به طور مخفيانه گسترش بي سابقه اي پيدا كرد و از پوشش هاي مختلفي برخوردار شده بود.

0 comments :

Post a Comment