Tuesday, June 9, 2015

قاسم سليماني كيست؟ (قسمت اول)




قاسم سليماني، تا قبل از انتصاب به سمت فرماندهي نيروي قدس كه بود؟

پاسدار قاسم سليماني در دوران قيام ضد سلطنتي كارمند سازمان آب كرمان بود. بعد از قيام، از همان ابتداي تشكيل سپاه پاسداران از سال 58، علاوه بر شاغل بودن در سازمان آب كرمان، بعنوان پاسدار افتخاري به عضويت سپاه در آمد و پس از مدتي، مسئول آموزش در سپاه كرمان شد.
در سالهاي58 و59 خميني فتواي سركوب مردم كردستان را داد. قاسم سليماني در چندين مرحله، در قتل و كشتار مردم كردستان شركت داشت و از عناصر فعال سپاه در تهاجمات و شبيخون هاي پاسداران به روستاهاي منطقه كردستان بود.
در مهرماه1359 پس از شروع جنگ ايران و عراق، اداره پادگان قدس كرمان را بعهده داشت و از همان ابتدا نقش فعالي در اعزام دانش آموزان به جبهه هاي جنگ ايفاء مي نمود
.

در سالهاي اول جنگ ايران و عراق، قاسم سليماني در عمليات نظامي جبهه هاي جنگ نيز شركت مي نمود. ابتدا در موضع فرمانده دسته بود و سپس فرماندهي گروهان هاي سپاه و بسيج در عمليات ها (مانند عمليات آبادان و سوسنگرد) بر عهده داشت.
در سالهاي ابتداي دهه 60 در عمليات والفجر مقدماتي (اولين عمليات نظامي براي تصرف زمين در خاك عراق بود) ابتدا تيپ 41 ثارالله تحت فرماندهي قاسم سليماني تاسيس شد. مدتي بعد اين تيپ به لشكر41 تبديل شد و پس از مدتي به دليل نقشي كه در اجراي سياستهاي جنگ براي نظام حاكم داشت، به فرماندهي لشگر 41 ثارالله كرمان منصوب گرديد.
قاسم سليماني در اعزام اجباري جوانان به جبهه هاي جنگ نقش فعال داشت و بسياري از فرزندان مردم محروم كرمان و سيستان و بلوچستان را به جبهه هاي جنگ فرستاد. هزاران كودك و نوجوان را از مدارس به جبهه فرستاد كه تعداد زيادي از آنان در جزيره مجنون، اهوار، فاو و شلمچه در ميدانهاي مين كشته شدند
.

0 comments :

Post a Comment