Wednesday, July 1, 2015

اتمى -۱۹خط قرمز اعلام شده توسط خامنه اى براى مذاكرات هسته اى



خامنه اي بعد از تمديد ضرب الاجل مذاكرات هسته اي اقدام به اعلام 19 مرز سرخ براي مذاكرات هسته اي كرد حالا اين مرز سرخها را نگاه كنيد كه با اين 19 مرز سرخ تيم مذاكره كننده چه خاكي بايد در سر خودش بريزد و بالاخره خامنه اي معلوم نيست كه نرمش قهرمانانه اتخاذ ميكند يا عقب نشيني ذليلانه 
حالا خامنه اي اين 19 مرز سرخ را با يك اينفوگرافيك منتشر كرده كه ديگر هيچ ابهامي در آن نباشد و باندهاي مقابل حساب كار خودشان را بكنند اما اين 19 مرز سرخ:
اين خط قرمزها عبارتنداز : حفظ فردو، لغو فوری تحریم های اقتصادی، مالی و بانکی هنگام امضای توافقنامه، تعطیل نشدن فعالیتهای اتمی، عدم پذیرش محدودیتهای بلندمدت، متوقف نشدن فعالیتهای نظامی رژیم، جلوگیری از بازرسی از مراکز نظامی، نپذیرفتن نظارت و بازرسیهای غیرمتعارف، نپذیرفتن موکول کردن هر اقدامی به گزارش آژانس تأکید شده است.

حالا خيلي جالب ميشه كه ببينيم اين مذاكرات به كجا مي انجامد هر چند كه دولتها هم بيكار نشستند و اقدام به تهديدات خودشان كردند، اوباما در کنفرانس مشترک مطبوعاتی با رئیس‌جمهور برزیل به  ایران هشدار داد اگر از شروط توافق لوزان تبعیت نکند از مذاکره بیرون می‌کشد.
و همينطور فابیوس وزیر خارجه فرانسه تهدید کرده در صورتی‌که نگرانیهایش جواب داده نشود توافق را متوقف خواهد کرد.
حالا  دنبال كنيم و ببينيم كه چه ميشود اما يك راه حل بيشتر وجود ندارد براي مردم ايران و هم كل منطقه و همين كه خانم مريم رجوي در سخنراني امسال خود در گردهمايي گفت به تمام كشورهاي مماشات كننده كه از جيب و خون مردم ايران مماشات ميكنند خانم مريم رجوي به تيزترين شكل رو به همه كشورها گفت:
اگر ولایت‌فقیه مسلح به بمب اتمی نمی‌خواهید، مماشات با آن را متوقف کنید. بر سر حقوق‌بشر مردم ایران معامله نکنید و مقاومت مردم ایران برای آزادی را به‌رسمیت بشناسید.
مردم ایران، نه سلاح اتمی می‌خواهند، نه دخالت در عراق و سوریه و یمن و نه استبداد و شکنجه و زنجیر. مردم ایران دهها میلیون معلم، دانشجو، پرستار و کارگر به جان آمده‌یی هستند که آزادی و دموکراسی می‌خواهند و کار و معیشت.
حرف آ‌نها این است که:
اولاً، ولایت‌فقیه به پایان کار خود رسیده است.
ثانیاً، از نقض حقوق‌بشر در ایران، تا بن‌بست اتمی و از بحران منطقه، تا مقابله با گروه داعش راه‌حل یکی و فقط یکی است و آن سرنگونی خلیفه ارتجاع و تروریسم در ایران است.
اين است تنها پاسخ مذاكرات اتمي.



0 comments :

Post a Comment