Tuesday, July 21, 2015

علت سلسله حملات وحشيانه به زندانيان سياسي چيست؟



اخباري كه در حدود دو هفته اخير از زندانها به گوش ميرسه نشون دهنده روند جديدي هست كه رژيم جمهوري اسلامي در برابر زندانيان به طور خاص زندانيان سياسي در پيش گرفته. اين روند به طور خاص بعد از پايان مذاكرات و دستيابي به توافق هسته اي شدت پيدا كرده و شكل ديگه اي به خودش گرفته. اولين حمله اين ايام اخير تقريبا دو روز بعد از توافق هسته اي يعني نيمه هاي شب 24 تير بود كه نيروهاي گارد ويژه زندان اوين به بند 8 ( بند زندانيان سياسي) وحشيانه حمله كردن، زندانيا رو در حالي كه خواب بودن به زور از بند بيرون كشيدن و بي دليل حدود يكي دو ساعت اونا بيرون نگه داشته و خودشون شروع به بازرسي كردن كه همين جا يكي از زندانيا كه گويا از هموطنان درويش بوده ...
دچار عارضه قلبي و به بهداري منتقل ميشه و طبق معمول هيچ رسيدگي پزشكي هم بهش نميشه. چند ساعت بعد در روز پنجشنبه 25 تير باز مجدد گاردي ها به همين بند ميريزن و در هواي گرم و سوزان و در حالي كه برخي از زندانيا روزه دار بودن اونا رو توي هواخوري نگه ميدارن و چند ساعت وسايلشون رو بازرسي ميكنن معلوم نيست كه دنبال چي بودن... بعد ساعت يك بعد از ظهر همون روز به سالن 12 اوين و بند 3  گوهردشت حمله ميكنن در زندان گوهردشت كه وحشيانه زندانيها رو مورد ضرب و شتم قرار ميدن و درگيري به اعتراض زندانيها و شعار دادن اونها عليه مأموران رژيم منجر ميشه... از طرف ديگه هم باز در همين چند روز اخير اقدام به چندين مورد اعدام كرده ان... حالا هركسي اين سوال به ذهنش ميزنه كه علت اين اقدامات درست بالافاصله بعد از توافق هسته اي و آنچه كه بسياري از افراد درون رژيم هم حتي به اون ”جام زهر اتمي” ميگن چيه؟ 
در اين زمينه ياد خاطره اي از دوران مدرسه افتادم، دبيري داشتيم كه در هر حالتي اجازه نميداد اتوريته اش از طرف دانش آموزا خدشه دار بشه، عليرغم اينكه به دليل اخلاق عجيب و گافهايي كه ميداد همواره سوژه دست انداختن و خنده بچه ها بود ولي خودش رو از تك و تا نمينداخت. يه بار در حالي كه داشت موقع توضيح دادن  درس داشت عقب عقب ميرفت از لبه جلويي كلاس كه حدود 15 سانت از زمين بالاتر بود سكندري خورد و به زمين  افتاد درست در همين حالت وقتي از سرجاش بلند شد براي اينكه ضايع شدن خودش رو جمع كنه شروع به داد و هوار كرد و براي همه خط و نشون كشيد و چند نفري رو هم از جاشون بلند كرد و از كلاس بيرون كرد!! بابا خداتو شكر تو پات گير به اون لبه گير كرده چرا تقاصشو بايد بچه ها پس بدن؟؟!!! حالا حكايت اين رژيم هم همينه... براي اينكه عقب نشيني ها و كوتاه اومدن هاي خودش و از دست دادن بمب اتمي كه همواره دنبالش بود رو بپوشونه و به دلواپساي دروني مهار بزنه مجبوره دست به چنين اقدامات وحشيانه اي بزنه تا صورت خودشو با سيلي سرخ نگه داره اينجاست كه بايد رو به كشورهاي غربي كه پاي ميز مذاكره با اين رژيم وحشي ميان گفت كه وقتي دستتون رو در دستهاي خوني سران اين رژيم گرچه با ظاهر مدره و اصلاحاتچي ميگذاريد و چشمتون رو به نقض سيستماتيك حقوق بشر كه 37 ساله توي اين مملكت به اسم دين داره انجام ميشه مي بنديد شما هم در اين جنايات شريك هستيد و نبايد به يك توافق بدون امضا قانع باشيد بلكه هر گونه مراوداتي با اين رژيم بايد مشروط به موضوع حقوق بشر باشه. 

0 comments :

Post a Comment